Auta jadą na wojnę cenową

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • potremba
    Classic
    • 2010
    • 7

    Auta jadą na wojnę cenową

    Ja również nie rozumiem tego uporu przy gloryfikowaniu 1,4.

    Od początku piszę, że jako użytkownik F2 z tym silnikiem (o 6KM mocniejszym), uważam, że to minimum do takiego auta jak F2, a Octavia z tym silnikiem jedzie bo jedzie, ale do bezstresowej i przyjemnej jazdy jest daleko cokolwiek by ktoś napisał i jakiekolwiek by miał odczucia.

    To tak jak z piersiami. Każdy "użytkownik" małych piersi żony mówi, że takie najpiekniejsze, a potem lukka na 75 C lub 80D koleżanki żony gdy ta przyjdzie na kawę. Najgorzej, że wtedy ma wizualne porównanie (siedzi jedna obok drugiej) i już nie ma wątpliwości, które lepsze ale dalej będzie chwialił "swoje".

    Wracając do sprawy O ile koledzy teoretyzują to ja mam codzienne obserwacje tego silnika w mniejszym aucie w różnych warunkach eksploatacyjnych. Po załadunku to mizeria i jeszcze raz mizeria. W Octavii nie może być lepiej !!! a musi być gorzej

    A tekst typu wyjechalem na 5 biegu pod górkę z 3 osobami itd. napawa mnie śmiechem. Jak zaczynasz górkę z 120 km/h a na szczycie masz 70 km/h i juz czuć że silnik zaczuna rzęzić to ja dziękuję za taką jazdę. Spróbuj jechać 80 km/h i bez zmiany biegów utrzymać ją, o przyśpieszaniu nie wspomnę. Dopiero jak tak jesteś w stanie zrobić to można powiedzieć, że masz odpowiednio dobrany silnik do masy auta.

    Ja takie rzeczy mogłem robić w mojej bylej octavii 2.0, gdzie moc była gówniana bo 115 KM, ale moment 170 Nm/2400 obr. Bardzo mi tego brakuje. Tak niewiele, ale dawało już radośc z jazdy. Octavia chodziła prawie jak 1.9 TDi 110KM i to w ciszy i brakiem ograniczeń obrotowych, bo silnik ciągnął spokojnie do 6000 obr.

    Jak widzę teraz jak wychwalacie 1.4 to mnie przekręca. Koledzy naprawdę nie wstyd mieć słabe auto, ma się to na co ma się kasę i tyle. Ja gdybym kupił Octavie 1.4 to tylko ze względu na budę, bo większa od F2 znacznie. Ale ze względu na własności jezdne, to siedziałbym cicho i nie sciemniał.
    A na 100 % kupił z 1.6 benz i cieszył miche, że mam wygodniejsze i przyzwoicie jezdzące auto za 50 tys zł. Niestety w 2008 roku nie było O2 Tour, a do O1 nie chciałem wracać bo "to już przerabiałem". Kasy na większą O2 wtedy jeszcze nie tour nie miałem

    PS. Proszę o wybaczenie żeńskiej części klubu, ale taki jest stereotyp mężczyzny lookacza
  • scr008
    Ambiente
    • 2009
    • 191

    #2
    Auta jadą na wojnę cenową

    JAK ŚMIERĆ KRATKI ZMIENIŁA POLSKI RYNEK MOTORYZACYJNY

    Fiat i Skoda to pierwsi sprzedawcy, którzy zdecydowali się na obniżki cen aut z rocznika 2011

    Koniec odliczania VAT za auta z kratką może oznaczać początek wojny cenowej producentów aut na polskim rynku. - Sprzedawcy aut będą musieli w tym roku obniżyć ceny - prognozuje w TVN CNBC Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Samar.
    Do końca grudnia sprzedaż napędzały zmiany w VAT. Skutek? W zeszłym roku sprzedano w Polsce 333,5 tys. aut, o 10 proc. więcej niż w poprzednich latach. Teraz trzeba będzie klientów skusić rabatami.


    Polacy rzucili się na kratkę
    - Producenci stracili to narzędzie w postaci auta z kratką. Dzisiaj pozostaje tylko czysty marketing i odpowiednia promocja. Stąd jest wielce prawdopodobne, że właśnie polityka cenowa będzie tym głównym czynnikiem zachęcającym do odwiedzenia salonów - mówi Wojciech Drzewiecki w TVN CNBC.

    Importerzy już zaczęli wyścig

    A importerzy nowych samochodów już rozpoczęli wyścig o klienta. Sprzedawcy stawiają na promocje aut z najnowszego rocznika - pisze "Dzeinnik Gazeta Prawna". Fiat wystawił kilka modeli furgonetek aż z 13-proc. upustem, a Skoda nową Octavię za 39,9 tys. zł – o kilka tysięcy taniej od jej starszej wersji.

    Andrzej Halarewicz, szef JATO Dynamics w Polsce, mówi gazecie, że niedługo czeka nas zasyp promocji na dodatkowe wyposażenie samochodu oraz na atrakcyjne finansowanie zakupu. Według niego jaskółką może być oferowany już w salonach Fiata kredyt zero procent z rozłożoną na pięć lat spłatą bez wymaganego wkładu własnego. – Takich promocji w 2011 roku będzie coraz więcej, bo tradycyjna wyprzedaż poprzedniego rocznika będzie w tym roku krótka – mówi.

    VAT wymiótł salony

    Salonów, w których można otrzymać kilkutysięczne rabaty na samochody z 2010 roku, jest mało. Należą do nich m.in. Kia, Suzuki, Mitsubishi i Citroen. – Trzeba się spieszyć, bo z dnia na dzień oferta się kurczy – przyznaje Jerzy Prządka, dyrektor PR w Citroen Polska.


    To efekt zwiększonego popytu przedsiębiorców na nowe samochody w końcówce 2010 roku. W grudniu 2010 sprzedano w naszym kraju blisko 36 tys. aut – o 26,2 proc. więcej niż rok wcześniej – ponieważ firmy chciały zdążyć z zakupem nowego samochodu przed końcem roku. Od 2011 roku rząd zawiesił bowiem prawo do pełnego odpisu VAT dla aut z kratką. Teraz sprzedawcy starają się utrzymać sprzedaż na zeszłorocznym poziomie.

    Virus injected!

    Komentarz

    • marlej108
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 4976
      • Octavia III (5E3)
      • CJZB 1.2 TSI 86 KM

      #3
      artykul wyjatkowo bzdurny.... widac ze ten co pisal, nie ma pojecia za bardzo o rynku motoryzacyjnym.

      ps. a to ze bedzie w salonach mniejszy ruch to nie dziwota skoro sie na firmy ludziska obkupili w 2010 r.
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz

      • Skfarek
        RS
        • 2010
        • 4795
        • Octavia I (1U2)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        marlej108, dokładnie, wystarczy spojrzeć tutaj:

        Zamieszczone przez scr008
        Salonów, w których można otrzymać kilkutysięczne rabaty na samochody z 2010 roku, jest mało. Należą do nich m.in. Kia, Suzuki, Mitsubishi i Citroen.
        Przecież Citroen od lat stosuje taktykę zawyżania cen cennikowych by potem "robić rabaty" po kilka a nawet kilkanaście tysięcy, więc jak dla mnie nijak to się ma do tej wojny cenowej.
        Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
        6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
        Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

        Komentarz

        • scr008
          Ambiente
          • 2009
          • 191

          #5
          Zamieszczone przez Skfarek
          Przecież Citroen od lat stosuje taktykę zawyżania cen cennikowych by potem "robić rabaty" po kilka a nawet kilkanaście tysięcy, więc jak dla mnie nijak to się ma do tej wojny cenowej.
          no tak, skoda robi podobnie.

          nie zmienia to faktu, że nowa oferta jest atrakcyjna cenowo, a promocje tego typu wpłynąć na rynek tylko pozytywnie dla klientów
          Virus injected!

          Komentarz

          • infomatik
            Classic
            • 2010
            • 20

            #6
            Generalnie zgoda, ale niestety nie do końca...

            Wczoraj z salonu przysłano mi nowy cennik i z bólem muszę przyznać, że rabat na nowe auto, który do tej pory (jak pamiętamy) wynosił 5000 pln, w tej chwili wynosi 3000 złotych. Dodatkowo zdrożały pewne dodatki. Przykładowo "Pakiet biznes" z 1600 na 1650. Niby niewiele, ale jeśli się zbierze pozostałe elementy do kupy to wychodzi sumarycznie całkiem niezła cena...

            Gdzie ta wojna? Czekam.

            Szczegóły

            Skoda octavia 1.4 TSI w wersji Elegance

            Cennik rocznik 2010 w 2010: 77 700 - 5000 rabatu = 72700
            Cennik rocznik 2010 w 2011: 77 700 - 8000 rabatu = 69700
            Cennik rocznik 2011 w 2011: 77 700 - 3000 rabatu = 74700

            Jak widać zdecydowanie wojna cenowa w Skodzie jeszcze się nie zaczęła

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9935
              • Ford

              #7
              Hmmm. "Fizyczny" rabat na O2Tour '11 jest sporo wyższy niż na O2FL 1.4TSI...
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • Octan
                Rider
                • 2006
                • 653

                #8
                Przecież Skoda bije rekordy sprzedaży. Chwalą się że po raz pierwszy wyprodukowali pnad 700 tys samochodów w ciągu roku a skoro się coś dobrze sprzedaje to ja się pytam - po co rabat. Jeśli jest tak u innych producentów jak w \citroenie,czyli lipne, niby rabaty to Skoda napewno nie zacznie wojny cenowej. Wręcz przystąpi do niej jako jedna z ostatnich.

                Komentarz

                • Flame
                  Elegance
                  • 2010
                  • 898

                  #9
                  Artykuł durny, jak dziś pamiętam jak poprzednio nasi "wspaniali rządzący" wprowadzali zakaz kratek i żadnej wojny cenowej nie było, ceny spadły o max 1 000 zł. Co najwyżej można było wtedy w tej cenie więcej wywalczyć.

                  Co do Skody brak kratek może jednak mocno wpłynąć na sprzedaż, bo nie ma co ukrywać naprawdę spora ilość Fabii czy Octavii to auta firmowe, ba nawet Superbów sporo takich widać.
                  ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

                  ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

                  ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

                  Komentarz

                  Pracuję...